Friday, December 21, 2012

بهداشت سرطان سینه



سلام،  من در فرانسه زندگی می کنم. دوست داشتم اطلاعاتم در مورد بیماری سرطان سینه رو در اختیار تمام خانم های دنیا قرار بدم. من از سال ۲۰۰۸ میلادی متوجه بیماری ام شدم. شروعش با احساس درد در رگ دست راستم و همچنین رگ پای سمت راستم به مدت ۶ ماه همراه بود، این درد گاه گداری به سراغم می اومد و در آخرین ماه ها خوابم خیلی بد شده بود به طوری که از خواب می پریدم مثل اینکه کسی من رو از روی تختم به فاصله ۲۰ سانتی متر بلند می کرد و این جدا شدن رو احساس می کردم.

من با دکتر عمومی ام همیشه در ارتباط بودم ولی در آخر خود من بودم که با لمس سینه سمت راستم متوجه یک غده به اندازه یک گیلاس شدم. بعد از آن با نمونه برداری و آزمایش های مختلف تشخیص داده شد که سرطان سینه است. بعد از جراحی تا حدود یک ماه و نیم دستم درست بالا نمی آمد که با کمک فیزیوتراپ و با حرکت های کششی دوباره مثل روز اولش شد. 

بعد از آن شروع به شیمیوتراپی، هورمونوتراپی کردم و در بین آنها رادیوتراپی می شدم. همان طور که شنیده اید این درمان ها اثراتی را روی بدن باقی می گذارند که به مرور زمان با زیبایی های اطرافمان فراموش می کنیم.

این یک مبارزه است و در آخر شما احساس می کنید که در حد یک سرماخوردگی کوچک بوده. باید تنبلی را کنار گذاشت. این شما هستید که می توانید به خودتان کمک کنید نه دیگران.

خوب غذا بخورید. از نهایت غذاها و میوه های تازه استفاده کنید. دوش بگیرید و لباس های زیبایتان را بپوشید. از عطر و لوازم آرایش استفاده کنید. از جا بلند شوید و بگویید من می توانم. دنیا به آخر نرسیده. به بیماری تان فکر نکنید. به کسانی که به ملاقاتتان می آیند بیماری تان را دوباره به زبان نیاورید. به مناسبت های مختلف برای خودتان کادو بخرید. بدنتان را همیشه تازه و خوشبو نگه دارید. زمانی را به خود اختصاص داده و در نهایت آرامش سپری کنید.

این علائم مشخصه:

سردرد، گاز شکم، گاه گداری حال تهوع، متوقف شدن سیکل ماهیانه، ریختن موهای سر، نازک شدن پوست و ناخن، بی حوصلگی، احساس سرما و حتی سوختن پوست در اثر پرتودرمانی،

همه به پایان می رسد. بیایید اطلاعات خودتون رو روی این وبلاگ بذارید تا بتونیم از بروز این بیماری حداکثر پیش گیری رو انجام دهیم.

تست شش ماه یک بار ترشحات رحمی و تست هورمون برای بدن دخترها و خانم ها، استفاده مناسب از وسایل پیش گیری از بارداری ( به طور مثال خوردن منظم قرص های پیش گیری)، استفاده صد درصد از کاندوم هنگام رابطه جنسی (چرا که بدن شما بسیار با ارزش تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و نباید رحم شما جایی برای خارج شدن اسپرم شریک جنسی شما یا هر عنوانی که فکر می کنید باشد).

به خاطر لذت جنسی طرف مقابل تان زندگی خودتان را به خطر نیاندازید. شما مهم تر از آنی هستید که تصورش را می کنید چرا که بدون استفاده از وسایل پیش گیری رحم شما با ریسک آلودگی فاصله کمی ندارد. و همچنین با ریسک حامگی. چرا که خیلی از خانم ها خودسرانه قرص های سختی را استفاده می کنند که نا آگاهانه با بروز اختلالات هورمونی مواجه می شوند. همین اختلالات هورمونی می تواند ریسک سرطان را در شما به وجود بیاورد.

در آینده از روند ادامه درمانم تا به امروز برای شما بیش تر خواهم گفت...





No comments:

Post a Comment